Інформаційно-аналітична довідка щодо розгляду звернень громадян за 2024 рік
Інформаційно-аналітична довідка
щодо організації роботи зі зверненнями громадян
у Вільшанській сільській раді протягом 2024 року
Організація роботи з розгляду звернень громадян є одним із важливих напрямків діяльності міської ради, спрямованим на захист конституційних прав та свобод людини.
Статтею 40 Конституції України громадянам гарантовано право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Для регулювання питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права на звернення, 2 жовтня 1996 року був прийнятий Закон України «Про звернення громадян», 7 лютого 2008 Президентом України підписаний Указ «Про заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Належне здійснення роботи на даному напряму можливе лише за умови чіткої організації цієї роботи по забезпеченню додержання встановленого порядку прийому, реєстрації та розгляду письмових та усних звернень, отриманих поштою чи на особистому прийомі, своєчасному, об’єктивному і в повному обсязі розгляду кожного звернення, вжиття вичерпних заходів щодо задоволення обґрунтованих звернень.
З цією метою у сільській раді запроваджено систему прийому і розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян, затверджено графік прийому громадян керівництвом сільської ради.
Для інформування населення громади на офіційному вебсайті розміщений розділ «Звернення громадян».
Особистий прийом громадян у сільській раді здійснюється на підставі розпорядження сільського голови від 25 грудня 2023 № 72 «Про організацію прийому громадян у Вільшанській сільській раді». Графік прийому доведений до відома громадян.
У 2024 році на особистому прийомі громадян у керівництва сільської ради побувало 6 чоловік, серед них у сільського голови - 3.
Протягом 2024 року до сільської ради надійшло 359 звернень громадян, що на 164 більше порівняно з відповідним періодом 2023 року.
Найбільше звернень надійшло від учасників бойових дій та учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 214.
За результатами аналізу виду звернень з’ясовано, що у звітному періоді до сільської ради надійшло: письмових звернень - 353, усних – 6, індивідуальних – 357, колективних - 2.
За результатами розгляду позитивно вирішено 331 звернення громадян. Надано роз’яснення на 25 звернень. Відмовлено у задоволенні – 1.
Розподіл звернень за галузями:
- соціальний захист населення – 302;
- комунальне господарство – 10;
- сімейна та гендерна політика, захист прав дітей –23;
- аграрної політики і земельних відносин – 6;
- освіти – 6;
- діяльності органів місцевого самоврядування – 3;
- екології та природних ресурсів – 1;
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 1;
- житлової політики – 1;
- інші -2.
Під особистим контролем керівництва знаходиться розгляд усіх звернень громадян, особлива увага приділяється зверненням малозабезпечених верств населення, громадян із тимчасово окупованих територій України, учасників бойових дій.
На всі звернення, що надійшли протягом 2024 року надано відповіді у встановлені законодавством терміни.
У сільській раді відпрацьована дієва система контролю за своєчасним та якісним розглядом звернень громадян. З метою унеможливлення порушень термінів або неналежного виконання завдань, поставлених в процесі розгляду звернень громадян, здійснювався випереджувальний моніторинг стану роботи зі зверненнями громадян, інформація доводилась до виконавців структурних підрозділів, проводилась роз’яснювальна робота щодо попередження та усунення виявлених окремих недоліків в роботі зі зверненнями громадян.