Вільшанська сільська рада
Вільшанська сільська рада Житомирського району Житомирської області

Аналіз регуляторного впливу

Дата: 11.05.2021 14:33
Кількість переглядів: 252

 


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту рішення Вільшанської сільської ради

„Про встановлення транспортного податку

 1. Визначення проблеми і її причини

Регуляторний акт розроблено відповідно до статті 8 Закону України «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 зі змінами  від 16.12.2015 року № 1151 та Податкового кодексу України, Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні“.

        Назва регуляторного акта: «Про встановлення транспортного податку»

        Регуляторний орган: Вільшанська сільська рада

        Розробник документа: Фінансовий відділ Вільшанської сільської ради

        Відповідальна особа: Ліпкус С.М. (067 396 89 92).

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 12 Податкового кодексу України (надалі – Кодекс)  повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування. Необхідність затвердження рішення «Про встановлення транспортного податку» обумовлено діючим Кодексом. Даним проєктом пропонується затвердити порядок справляння транспортного податку відповідно до норм ст. 267 ПКУ.  

Враховуючи вимоги статті 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період).

Метою запропонованого проєкту рішення є дотримання принципів державної регуляторної політики, встановлення тавки транспортного податку на території Віфльшанської сільської ради відповідно до вимог Податкового Кодексу України.

Це забезпечується виконанням таких завдань:

- затвердження рішення « Про встановлення транспортного податку»

- оприлюднення цього рішення в засобах масової інформації;

-встановлення контролю за виконанням цього рішення.

     II. Цілі державного регулювання

         Проект рішення розроблено з ціллю:

  • відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при

вирішенні питань, пов’язаних з забезпеченням дотримання вимог податкового законодавства зі справляння транспортного податку;

        -врегулювання правовідносин між Вільшанською сільською радою та суб’єктами оподаткування в процесі нарахування та сплати транспортного податку.

         -встановлення транспортного податку, що дозволить виконати вимоги податкового законодавства та забезпечити сталі надходження до місцевого бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку громади .

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

         Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає, оскільки, відповідно до Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування обов’язково встановлюють податок на майно (в частині транспортного податку)

        У разі не прийняття органами місцевого самоврядування рішення про встановлення транспортного податку, такий податок буде сплачуватися платниками у порядку, визначеному Податковим кодексом України із застосуванням його мінімальних ставок.

        Не прийняття рішення "Про транспортний податок" спричинить значні втрати міського бюджету.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Згідно з Кодексом до повноважень міських рад належить ухвалення рішення про встановлення місцевих податків і зборів.

Кодексом визначено платників податку: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України), які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі. При цьому Кодексом окремо не розподіляються фізичні особи на громадян та фізичних осіб-підприємців. Тобто, до цієї групи платників віднесено як громадян, так і фізичних осіб-підприємців.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Дія регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування на території Вільшанської сільської територіальної громади станом на перше число відповідного місяця.

Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.

Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна  криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.

        Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП.

Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2022 року із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.   

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

         Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:

Назва показника

План на 2021 р.

 Прогноз на 2022р.

Надходження до місцевого бюджету транспортного податку від юридичних осіб (тис. грн.)

0

0

Надходження до місцевого бюджету транспортного податку від фізичних осіб (тис. грн.)

0

0

Загальна кількість платників транспортного податку - юридичних осіб (осіб)

0

0

Загальна кількість платників транспортного податку – фізичних осіб (осіб)

0

0

Рівень поінформованості громадян та суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта

Відповідно до частини п’ятої статті 12 Закону України «Про  засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що:

- ознайомляться з зазначеним рішенням в приміщені Вільшанської  сільсьської ради;

- ознайомляться і отримають інформацію щодо рішення в ГУ ДФС у Житомирській області;

- отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування;

- ознайомляться з регуляторним актом на офіційному веб-сайті Вільшанської сільської ради  розділі «Регуляторна політика» vilshanka.gromada.gov.ua

 

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

        Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту», зі змінами:

- базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;

- повторне відстеження буде проводитися за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей, (базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року – 2022 рік / підпункт 33.3 статті 33 Кодексу/).    

         Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – фінансовим відділом Вільшанської сільської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності платників податку та надходження коштів до місцевого бюджету транспортного податку.

         Аналіз регуляторного акту розроблений у відповідності до статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами.

 

Начальник фінансового відділу                                 

Вільшанської сільської ради                                                            Світлана ЛІПКУС


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь